Diuen que serà obligatori etiquetar en un idioma oficial, que si vols fer-ho en català, ja pots fer-ho! però fot-li el castellà també. És molt lògic, podria dir que ho entenc i tot, que és normal que si volem vendre un producte, hagi d'estar a l'abast de tothom que pugui comprar-lo, que és veritat que molta gent que viu a Catalunya no parla català, que tenim tots els turistes que ja tenen prou feina en dir "sangria, paella i olé" com per haver de llegir en català... Però sabeu on està el problema? Que fer les etiquetes en dos idiomes és més complicat que fer-ho en un, que segurament també és més car, que si un "brick" de llet està ple de lletra, on trobarem espai per escriure el doble? Les ampolles de cervesa seran tot etiqueta!! (això tindrà l'avantatge que les ampolles d'Estrella portaran doble etiqueta de Port Aventura!! xD). Així, què farà la gent? La opció fàcil: directament en castellà. Igual que escullen la opció fàcil les teleoperadores que truquen a casa (i tu veus que és un 93); igual que els caixeres de molts supermercats, igual que a molts punts d'informació de segons quines zones; igual que la gran part (per no dir quasi totes) les botigues de Barcelona (i que mica en mica també ens hi anem trobant als pobles, fins fa poc, "més catalans de Catalunya"...)
En fi, que la idea general ja pot ser bona, però les conseqüències no ho seran. Tornem a la mateixa guerra de sempre, en comptes d'intentar mantenir les petites cultures, tradicions i idiomes, prefereixen passar-hi per sobre amb les seves ànsies de ser superiors. "Unificar el país" en diuen, quin gran país, on quan podríem anar molt endavant, acabem anant enrere...
Apali, ja m'he desfogat! ;)
*És només una opinió, perdoneu, però ho havia de dir!
P.D: si, Moritz etiqueta en català, però no és catalana! (que no nos embauquen!! :P )
Vols dir que Moritz no és catalana? Bé sigui com sigui ha estat l'única empresa en dur a terme una iniciativa contra aquesta decisió per mostrar el seu malestar i voluntat d'etiquetar només en català: http://www.facebook.com/notes/moritz/moritz-envia-una-ampolla-de-cervesa-etiquetada-en-catal%C3%A0-per-a-cada-parlamentari/216744971700569
ResponEliminaA mi també m'han fet emprenyar!hahaha Amb tota la situació que planteges, és important que els catalans procurem viure en català i aportar el nostre granet de sorra per mantenir-lo viu. Aquesta guia està bé per a aquells que de vegades, en algunes situacions, no saben què fer o dubten amb temes relacionats amb la llengua catalana: http://www.plataforma-llengua.cat/media/assets/2084/guia_quefaigsi..._DEF.pdf
Una abraçada Marina! Segueix escrivint cosetes!
Eloiii!! Ho he vist lo de moritz,ja està bé! Originalment era marca catalana, i quan vam nar a la Damm ens van explicar k quan la van tornar a treure al mercat ara fa uns anys, l'havia comprat una gent de zaragoza, i que la fabrica està allà!
ResponEliminaCom a bon profe em poses deures ;) jajaj m'agrada aquest enllaç, ho llegire!
Gracies x llegir!! :)