.

.

divendres, 23 de desembre del 2011

PeTiTs MoMeNtS NaDaLeNcS

(cançoneta per ambientar: http://youtu.be/14hmLEs0u-8)

Doble post en una setmana! (sin que sirva de precedente...) però és que la ocasió s'ho val!
Avui m'ha arribat un catàleg de joguines!! Recordeu la il·lusió que feia anar a "Can Palmarola" i agafar un catàleg del taulell? En algunes botigues n'hi havia de ben gruixuts, gairebé llibres, tots ben plens de tot tipus de joguines, jocs de taula, disfresses, ninots de peluix... començaven per els destinats als més petits i mica en mica anaven apujant l'edat. Els últims anys ja sabies que havies de començar pel darrere per trobar allò que estaves buscant. I al final de tot, no podia faltar-hi la carta als reis!!!
El que m'ha arribat avui no és d'aquests, és d'aquells de paper més aviat com els del Mediamarkt o del Miró... I és del ToysRus!! Allò era el "no va mas" de les botigues de joguines!! Jo suposo que els que en teníeu un prop de casa no i donareu importància, però per a mi, anar al ToysRus va ser tota una experiència (crec que només vam anar-hi una vegada...). Recordo com els meus pares un dia van dir: "Nens, demà anirem al ToysRus a mirar joguines!". L’havíem vist anunciar a la tele, però mai havíem estat en un, així que amb tota la il·lusió del món, vam agafar el cotxe i vam anar al "toisaràs"!  (Perquè així és com ho pronunciaven als anuncis. Encara no sabíem prou anglès i no enteníem perquè se'n deia d'aquesta manera si s'escrivia d'una altre, però tampoc importava massa, el més important era que hi estàvem anant!). De més gran vaig entendre la gran incògnita de la vida: que la R volia dir "are". Vaig anar-li a explicar de seguida al meu pare, ja que aquell dia ens vam perdre, i va estar demanant a la gent que corria pel carrer on era la famosa botiga de joguines "toirús", lògicament ningú sabia de què parlava...

Fullejant el catàleg he quedat parada de com han canviat les joguines. Les nines d'ara ja no són princeses, sirenes, esportistes o cuidadores de cavalls... Les d'ara porten leggins, vestits extremats, jaquetes peludes i tops brillants, van maquillades de poligoneras, amb metxes de colors i cabells llampants. Ja no hi ha la Barbie infermera, profe de guarderia, la que patina o la perruquera... la d'ara seria més aviat una Barbie salía del after... Passa el mateix amb les joguines familiars: recordeu el tragabolas? o l' hundir la flota (aquest segur que encara existeix, però en una versió 2.0 modernizà i digital), el que treies òrgans a un pacient i pitava si ho feies malament (segur que d'aquí va venir la vocació de molts estudiants de medecina de la nostra generació :P), el perro pulgosso o el twister!!... Totes les joguines familiars han passat a ser "juga a hokey a la wii", "balla amb la x-box" o "canta amb la playstation". Els jocs de taula ja no són els de detectius, unes simples cartes o un taulell, ara pots jugar al "passapalabra", "uno para ganar" i "atrapa un millón" (que ja em direu quina gràcia té això sinó pots endur-te un milló de leurios i sense el Carlos Sobera aixecant la sella...)

Aixx..com ha canviat tot! No sé si és l'època, el temps fred que fa, o simplement la nostàlgia de la il·lusió que ens feia el Nadal quan érem petits, però tinc la sensació de que els nens d'ara s'estan perdent coses... Tot avança a gran velocitat, tothom vol créixer abans d'hora, i potser haurem de començar a pensar que allò que tothom ens vol fer veure sobre els avantatges de tanta innovació i tecnologia potser ho hauríem de deixar enrere en algunes ocasions... Bon Nadal (a l'antigua) a tothom!! :)

1 comentari: