.

.

dimarts, 1 de maig del 2012

Que boig el món...

Posem-hi música: 
Estem sonats! El món s'està tornant boig. 
Des de ja fa un temps alguns dels aparells electrònics que m'envolten han decidit fer-me "bulling" i deixar de funcionar. Tot va començar per l'ordinador, l'equip de música, la rentadora i ahir el mòbil. Si, un mòbil nou d'aquests que ho fan tot.. que finalment vaig fer cas a tots els que us rèieu el meu nokia prehistòric (que en 4 anys ha caigut, s'ha mullat i mil coses més..i segueix funcionant) i em vaig aventurar a la vida moderna amb un smartphone que a les dues setmanes ha petat. (apunt: la tecnologia i jo no hem sigut mai amics..)

L'ordinador: Te com a molt 3 anys... Va caure (patosa, ho sé), es va tirar de cap, amb la mala sort que es va esquerdar la pantalla. Ell seguia funcionant, però només podia veure mitja pantalla (llei de Murphy: només la part dreta, i normalment el menú d'Inici i totes les icones estàn a la part esquerra (gran Marina..gran..)) 
Arreglar la pantalla: de 200€ tirando p'arriba. L'ordinador en va costar 400...no surt a compte arreglar-lo, i és una llàstima perquè funcionava perfectament...

Equip de música: D'aquells guapos! Per guapos no vull dir bo, ni esplèndid, ni maco, ni dels que fan mil coses (o potser si però jo no sé com van..), sinó d'aquells grans, amb un bon parell d'altaveus, amb plataforma per 3 cd's i lloc per 2 cintes de cassette! El regal de quan devia fer 14 o 15 anys, aquella època en que quan més gros fós més molava.
D'ell no em puc queixar...ja té molts anys i comença a fer el tonto, a vegades s'obre sol, a vegades no es vol obrir, a vegades no et deixa posar segons quin cd... Però bé, res que no es pugui arreglar amb un parell de copets laterals o la força bruta ;)

I la rentadora... Una rentadora que no arriba ni als 4 anys, pràcticament nova (no ha fet gaires rentades), no té calç, ni el filtre embussat, ni està cascada, ni perd aigua... simplement es va espatllar "la placa", el panell de control, el que dona les ordres a tot l'aparell... "No sé quan pot valer, s'ha de demanar, però conta uns 200 i picu euros.. Et surt més a compte comprar-ne una de nova.." - Paraules del tècnic.

I ja està? Com si res: compra'n una de nova! Però si funciona, l'ordinador està bé! La rentadora és nova! Perquè l'haig de llençar quan el 99% de les peces funcionen bé?

I jo ara em pregunto: Què estem fotent?¿? Evolucionar vol dir comprar i llençar? Omplir el món de merda (parlant clar) perquè no ens surt a compte arreglar-ho? Està bé que els aparells electrònics d'avui dia siguin barats, però potser valdria més pensar de forma coherent, pagar una mica més per una tele i que et duri 10 anys en comptes de 3... Buscar la manera que una part de l'aparell no et valgui el mateix que l'aparell sencer...Tan sols pensant una mica en les generacions futures, que acabaran vivint envoltats de les restes que nosaltres estem llençant. 
Procurem reciclar, llençar les coses als contenidors blaus, verds i grocs, però què en fem dels aparells grans? De les coses que no es reciclen? 
Fer-ne muntanyes, apilonar-los, cobrir-los de sorra, plantar-hi quatre arbres a sobre i llestos, aquí no passa res. Com la majoria de coses que fem les persones, colguem els problemes i hi plantem un parell d'arbres a sobre, no fos cas que amb el temps poguéssim tornar-los a veure... 
Llastima que amb els anys el vent s'emporta aquesta sorra, i tot el que hem colgat sense solucionar, torna a sortir...

Recomanació: WALL-E 


1 comentari:

  1. 100% d'acord. Que boig el món... i la vida va passant, massa ràpid al meu parè.
    Lo que has escrit és aplicable a molts aspectes de la vida, no només als aparells tecnològics!
    Sublim.

    PD: No canviïs.

    ResponElimina