Posem-hi música:
Estem sonats! El món s'està tornant
boig.
L'ordinador: Te com a molt 3 anys... Va caure (patosa, ho sé), es va tirar
de cap, amb la mala sort que es va esquerdar la pantalla. Ell seguia
funcionant, però només podia veure mitja pantalla (llei de Murphy: només la part
dreta, i normalment el menú d'Inici i totes les icones estàn a la part esquerra
(gran Marina..gran..))
Arreglar la pantalla: de 200€ tirando p'arriba. L'ordinador en va costar
400...no surt a compte arreglar-lo, i és una llàstima perquè funcionava perfectament...
Equip de música: D'aquells guapos! Per guapos no vull dir bo, ni esplèndid,
ni maco, ni dels que fan mil coses (o potser si però jo no sé com van..), sinó
d'aquells grans, amb un bon parell d'altaveus, amb plataforma per 3 cd's i lloc
per 2 cintes de cassette! El regal de quan devia fer 14 o 15 anys, aquella
època en que quan més gros fós més molava.
D'ell no em puc queixar...ja té molts anys i comença a fer el tonto, a
vegades s'obre sol, a vegades no es vol obrir, a vegades no et deixa posar segons
quin cd... Però bé, res que no es pugui arreglar amb un parell de copets
laterals o la força bruta ;)
I la rentadora... Una rentadora que no arriba ni als 4 anys, pràcticament
nova (no ha fet gaires rentades), no té calç, ni el filtre embussat, ni està
cascada, ni perd aigua... simplement es va espatllar "la placa", el
panell de control, el que dona les ordres a tot l'aparell... "No sé quan
pot valer, s'ha de demanar, però conta uns 200 i picu euros.. Et surt més a
compte comprar-ne una de nova.." - Paraules del tècnic.
I ja està? Com si res: compra'n una de nova! Però si funciona, l'ordinador
està bé! La rentadora és nova! Perquè l'haig de llençar quan el 99% de les
peces funcionen bé?
I jo ara em pregunto: Què estem fotent?¿? Evolucionar vol dir comprar i
llençar? Omplir el món de merda (parlant clar) perquè no ens surt a compte
arreglar-ho? Està bé que els aparells electrònics d'avui dia siguin barats,
però potser valdria més pensar de forma coherent, pagar una mica més per una
tele i que et duri 10 anys en comptes de 3... Buscar la manera que una part de
l'aparell no et valgui el mateix que l'aparell sencer...Tan sols pensant una
mica en les generacions futures, que acabaran vivint envoltats de les restes
que nosaltres estem llençant.
Procurem reciclar, llençar les coses als
contenidors blaus, verds i grocs, però què en fem dels aparells grans? De les
coses que no es reciclen?
Fer-ne muntanyes, apilonar-los, cobrir-los de sorra, plantar-hi quatre
arbres a sobre i llestos, aquí no passa res. Com la majoria de coses que fem
les persones, colguem els problemes i hi plantem un parell d'arbres a sobre, no
fos cas que amb el temps poguéssim tornar-los a veure...
Llastima que amb els anys el vent s'emporta aquesta sorra, i tot el que hem colgat sense solucionar, torna a sortir...
Llastima que amb els anys el vent s'emporta aquesta sorra, i tot el que hem colgat sense solucionar, torna a sortir...
Recomanació: WALL-E
100% d'acord. Que boig el món... i la vida va passant, massa ràpid al meu parè.
ResponEliminaLo que has escrit és aplicable a molts aspectes de la vida, no només als aparells tecnològics!
Sublim.
PD: No canviïs.