Si senyors! ja el tenim aquí, el més mític, el més antic, la festa popular oficial de Vic, el gran, l'inigualable, (el que fa uns anys era la hòstia i ara a ningú l'interessa).... El MERCAT DEL RAM! (orgull d'osona?¿!?)
Quan érem petits era la gran festa de la zona, era l'inici de les vacances de Setmana Santa, l'últim dia de trimestre, el dia de fer la mona a l'escola i cantar caramelles, el cap de setmana de trobar-se amb els amics, d'anar a fer un entrapà per dinar i anar a les atraccions, de sortir a passejar i trobar-te la gent de la classe, anar a mirar animals, els vedells petits, els cavalls, quedar-te amb cara de tonta per un grapat de cabretes i oques, comprar braçalets i arracades a les paradetes, pujar als tractors, somiar amb el cotxe que et compraries quan fossis gran, i com no, anar a fer un entrepà de pollastre a l'ast a Can Planesbones!
Actualment, tot i que no podrem anar a veure cavalls perquè fan pagar entrada ("que paguin els de fora, els d’aquí ja en veiem sempre de cavalls!" ;P), tot i queixar-nos perquè tallen tots els carrers de Vic i es torna en una bogeria, tot i pensar "abans era millor", tot i no il·lusionar-nos amb els cotxes perquè sabem que no en podrem comprar mai un com aquell, tot i no fer vacances de Setmana Santa, tot i que s'hagi comercialitzat molt i ja no sigui per a la gent del poble sinó més per anar a fer-hi negocis... Tot i això, sempre ens quedaran les atraccions!!!
Quedarem amb les amigues per anar a fer la volta de rigor, comprar un parell de xapes i unes arracades, pensar "sempre hi ha els mateixos xamaquitos tocant la flauta a sobre d'una musica de cd (que totes sonen igual) i que et volen vendre per 10€", farem un soparet, riurem, beurem, i amb un parell (o tres) de copes de més direm: Anem a pujar a la granota!!! I ens pixarem de riure allà enfilades amb 26 anys, donant vots amunt i avall recordant quan en teníem 15...
El diumenge entrapà de pollastre a l'ast... i direm: "Pots comptar...això del mercat del ram era millor fa uns quants anys.." . Però el moment de la granota no ens el traurà ningú! ;)
.jpg)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada