.

.

divendres, 8 de març del 2013

Eieieiii!!! dilluns va ser el meu "mesversari"!!
Ja fa un meset que vaig sortir de casa, amb els trastos penjats a l'esquena (masses trastos al meu parè) i estic super contenta d'haver pogut fer aquest viatge. Estic coneixent a gent genial, amb els que comences una relació d'amistat. Amb alguns segurament ens tornarem a veure, i d'altres passaran a formar part d'un gran record aventurer, a l'apartat de "persones importants".

Va, sense posarse sentimentalona.. avui es particularment dificil escriure ja que ho faig des de la "compu" de la Cleo, que te teclat belga (i es una putada!!!) Fa una setmana vam sortir de mancora direccio Zorritos. Uns bascos que vam coneixer ens van dir aue un seu colega tenia un hostalet a aquest poble, aixi que cap aqui vam anar a parar! En Willy havia viscut uns anys a Oiartzun i ara juntament amb la Cleo estan tirant endavant aquest nou projecte. Juntament amb l'hostal (que te una ikurrinya onejant a l'entrada) i un futur restaurant, tenen una escola de surf i una fundacio (Hands&Surf) que fa activitats i classes per els nens del poble. Despres de gairebe una setmana que podria ben be haver passat a Euskal Herria, (vam arrivar a conincidir 7 bascos en la mateixa taula!) em van proposar quedarme un tems per ajudarlos a fer classes a la canalla quan sortissin de l'escola. Entre uns moments de dubte vaig decidir quedarme!! Dilluns vaig fer la primera classe, com ho trobava a faltar!!! tinc ganes de fer el maxim d'activitats possibles i que disfrutin forca els dies que estigui per aqui!

Una platja inmensa, tranquilitat, gent amable, nens que piquen a la porta i et criden per sortir a jugar, partits de basquet davant del mar fins que apaguen les llums de la pista, crancs taronjes que corren de costat quan algu s'acosta a la platja, conviure entre gossos, gats, granotes, mosquits i animals varis... cavalls i vaques pasturant per la platja, pescar peixos enormes fins trencar el fil de la canya; perseguir crancs amb una branca d'arbre per tenir carnaca per pescar, 'armar una carpa' pel campeonat de surf i que sobrin mes ferros dels que hi ha muntats, la primera festa en disco peruana tornant a casa mentre dilubia saltant pels bassals,,, nens que volen ser enginyers civils, biologa molecular, infermera o simplement qualsevol carrera universitaria per poder tenir una bona feina i viatjar... es alucinant al que aspira aquesta canalla, espero de veritat que puguin aconseguirho!

Però no tot és bonic.. nenes que son mares de molt joves, pares que criden a totes hores, matxisme i constums que fins no fa gaire tenien també els nostres pares, avis o antecedents... hi ha moooltissima feina a fer aqui, sobretot de sociabilitzacio amb el medi ambient. No hi ha contenidors, la gent tira la bassura al terra  o el que és pitjor, al mar... en pobles de platja, on la forma de treball de gairebé tothom es la pesca, com poden contaminar el mar d'aquesta manera? sembla extrany... sort que mica en mica es va conscienciant a la canalla, amb l'esperanca que algun dia aixo pugui canviar...

Ja estic oficialment sola, han marxat tots els que quedaven de la colla: Pablo, Miki, Will ha sido divertidisimo pasar este tiempo 'paseando' con vosotros, haberos dejado algunas expresiones catalanas para vuestros proximos viajes!! ;) Tambien Goitz i Ander, vascos fugazes con los que he compartido, entre otras cosas, una langosta de 20s. i cervecitas de despedida/bienvenida! Un abrazo grande amigos!! :)


Us deixo unes foticos de la meva caseta temporal!!
un petoooo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada