.

.

dissabte, 4 de desembre del 2010

Estrés Medieval!

Ja el tenim aqui! El gran Mercat Medieval de Vic! oooh!! (emoció)

Durant 5 dies el centre de Vic canvia de cara, i s'omple de paradetes, espectacles,  burros (els animals, de'ls altres ja n'hi ha normalment..xD) que caminen en fila portant la canalla, tavernes (on menjaras el pop més car de la teva vida...saboreja'l!!) , firaires, olor de llenya, d'espècies, d'herves medicinals, d'espelmes, de gent vestida d'època demostrant als visitants les seves habilitats, venedors intenant vendre productes artesanals demostrant-nos que amb una mica d'imagació i creativitat pots arrivar a fer moltes coses... però sobretot sobretot, del que més s'omple aquest mercat és de "guiriiiss!!", de "pixapins", de gent de " can fanga" (dieu-li com vulgueu (i amb molt de respecte x la gent de barcelona)), en fí, de gent de diverses ciutats catalanes, que fan hooores i hoores de cua amb el cotxe, més hooores i hooores per trobar aparcament (això és el pitjor) i hooores i hooores de passejades lentes, obstaculitzades entre riuades de gent, amb els peus glaçats i el "moquillo" penjant, per poder visualitzar (des de lluny) com una dona ven roses de fusta, com un pellaire treballa la pell amb una màquina d'època que tots patim que no se li trenqui, com un senyor està fent nosequè amb un troç de...fusta? sembla fusta...espera que des d'aquí no veig....ah si! és fusta! està fent una flauta!! O_o  , de fer forat entre l'altre canalla per colar-hi el teu fill i que així pugui veure...cabres!! ostres tu! no n'haviem vist mai de cabres! i a l'altre cantó hi ha oques!! uauuuu quina emoció!! (ara me'n ric però sóc la primera que m'encanta fer-ho! ;P ), de voltar tot vic buscant un raconet per dinar, i acabar decidint que és molt millor agafar un entrepà de butifarra, que serà l'unica cosa que t'escalfarà les mans, menjar un tallet de rajola de xocolata de 3€ (però que bona que està!) i si m'apureu molt esperar que algú s'aixequi de les taules de la taverna, mentre tu mires la dona gallega com posa els pops dins aquella gran olla, i a la que algú fa el gest de moure's empenyer a tothom per fotra'li el lloc! jajaja

Això és el mercat medieval!! I que no és macu!!? que no ens agrada fer hoooores i hoooores per veure-ho! Clar que sí! perquè tots sóm iguals, ens queixem, rondinem, direm que aquest anys no hi anirem (uff quin estres tot això!) però quan és l'hora, tots hi acabem anant!

Així doncs, us animo a tots a treure-hi el nas, i a valorar per vosaltres mateixos totes aquestes experiències, que segur que us encantaran!! i els que sou dels voltants de Vic, plantejeu-se agafar l'anorac, els guants, la bufanda i el gorro, i invertir una estoneta en venir caminant, perquè segur que perdràs més temps i hauràs de caminar més si vols aparcar dintre Vic!

Un petó medieval a tots!

3 comentaris:

  1. a mi magrada anar al mercat medieval casi tant com anar a likea, o mes!!!

    ResponElimina
  2. jajaja és com nar a ikea un dissabte a la tarda e! ;) haurem de fer un mercat medieval family!!

    ResponElimina
  3. aquest any per a mi a estat el millor!! llastima per les aglomeracions de gent,les trepitjades,i la poca gracia que te la gent circulan..

    ResponElimina